Obecné obchodní podmínky

e-shopu: www.briketyprimokvam.cz

provozovatele:

MAGELLA s.r.o.
Moča 196
946 37 Moča
Slovensko

IČO: 31423914
DIČ: 2021015403
IČ DPH: SK2021015403

objednavky@briketyprimokvam.cz

Dobierkový účet v tvare IBAN: SK42 1100 0000 0029 4902 4497
Tatra banka, a.s.
Kód banky: 1100
SWIFT: TATRSKBX

(ďalej len „ Všeobecné obchodní podmínky“).

Milí zákazníci,

jsme moc rádi, že máte zájem o naše zboží nebo služby.

Dokument, který právě čtete, jsou naše všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“). Jedná se o právní dokument, který popisuje vše od A po Z týkající se nakupování zboží nebo využívání služeb, které nabízíme na našem e-shopu přístupném z webového portálu www.briketyprimokvam.cz nebo prostřednictvím telefonní objednávky.

Podmínky jsou určeny pro nákup zboží za účelem přímé spotřeby a uplatní se na ně úprava spotřebitelských smluv obsažená v § 1810 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („občanský zákoník“).

Nákup zboží za účelem podnikání (např. za účelem jeho dalšího prodeje) není na e-shopu briketyprimokvam.cz možný.

Typickým zákazníkem e-shopu briketyprimokvam.cz  je fyzická osoba nakupující zboží pro svou vlastní potřebu nebo potřebu svých blízkých. Výjimku z tohoto pravidla představuje nákup zboží za účelem přímé spotřeby právnickou osobou (podnikatelem), typicky sloužícího k zajištění chodu kanceláře nebo skladu. V tomto případě se úprava spotřebitelských smluv dle § 1810 občanského zákoníku neuplatní a bude se postupovat v souladu s čl. 1-9 našich Podmínek. Ať už jste fyzická nebo právnická osoba, v tomto dokumentu vás budeme oslovovat jako „zákazník“ nebo „vy“, pokud z kontextu nebude vyplývat něco jiného.

Článek I – Obecná ustanovení

Smlouvou uzavřenou na dálku se pro účely tohoto zákona rozumí smlouva mezi prodávajícím a spotřebitelem dohodnutá a uzavřená výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele, zejména využitím webového sídla, elektronické pošty, telefonu, faxu, adresního listu nebo nabídkového katalogu.

Smlouvou uzavřenou mimo provozní prostory prodávajícího se rozumí smlouva mezi prodávajícím a spotřebitelem
uzavřená za současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele na místě, které není provozním prostorem prodávajícího,
na jejíž uzavření dal návrh prodávajícímu spotřebitel na místě, které není provozním prostorem prodávajícího,
uzavřená v provozních prostorech prodávajícího nebo prostřednictvím prostředků dálkové komunikace bezprostředně po individuálním a osobním oslovení spotřebitele prodávajícím na místě, které není provozním prostorem prodávajícího, nebo
uzavřená během prodejní akce nebo v souvislosti s ní.

Smlouvou, jejímž předmětem je prodej zboží, se pro účely tohoto zákona rozumí jakákoli smlouva,
na základě které spotřebitel získává věc za úplatu, zejména kupní smlouva a smlouva o dílo, nebo
jejímž předmětem je prodej zboží i poskytování služby.

Dohodou o předplatném se pro účely tohoto zákona rozumí smlouva, kterou se prodávající zavazuje dodávat spotřebiteli v určených intervalech objednané zboží nebo poskytovat službu během předplaceného období a spotřebitel se zavazuje zaplatit za tuto dodávku nebo poskytnutí služby cenu za příslušné časové období.

Dohodou o předplatném se pro účely tohoto zákona rozumí smlouva, kterou se prodávající zavazuje dodávat spotřebiteli v určených intervalech objednané zboží nebo poskytovat službu během předplaceného období a spotřebitel se zavazuje zaplatit za tuto dodávku nebo poskytnutí služby cenu za příslušné časové období.
Doplňkovou smlouvou se pro účely tohoto zákona rozumí smlouva, na základě které spotřebitel získává zboží nebo je mu poskytována služba, která souvisí s předmětem smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího, pokud je zboží dodáváno nebo služba poskytována prodávajícím nebo třetí osobou na základě jejich dohody a při jejím uzavírání bylo možné předvídat s ohledem na účel smlouvy, že spotřebitel po zániku smlouvy na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího nebude mít zájem na plnění povinností z této smlouvy.
Provozními prostory se pro účely tohoto zákona rozumí provozovna nebo jiný prostor, kde prodávající obvykle vykonává svou podnikatelskou činnost nebo povolání. Pro účely tohoto zákona se za provozovnu nepovažují provozní prostory využívané prodávajícími a organizátory prodejních akcí k organizování a uskutečňování jednorázových prodejních a prezentačních obchodních aktivit.
Trvalým nosičem se pro účely tohoto zákona rozumí prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo prodávajícímu uchovávat jemu adresované informace způsobem umožňujícím jejich použití v budoucnosti na časové období odpovídající účelu těchto informací a který umožňuje nezměněné reprodukování uložených informací, zejména papír, e-mail, USB klíč, CD, DVD, paměťová karta, pevný disk počítače.

Elektronickým obsahem se pro účely tohoto zákona rozumí data vytvořená a poskytnutá v elektronické podobě, zejména počítačové programy, aplikace, hry, hudba, videa nebo texty.

Kupujícím je každá fyzická nebo právnická osoba, která vyplnila a odeslala objednávku prostřednictvím webové stránky prodávajícího, obdržela e-mailové oznámení o přijetí objednávky a uhradila kupní cenu. Kupujícím je také každá osoba, která zadala objednávku telefonicky nebo zasláním e-mailu a e-mailem potvrdila akceptaci cenové nabídky prodávajícího a potvrdila také seznámení se s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.

Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Novelou zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, účinnou k 01.05.2014, byly z definice spotřebitele vyloučeny právnické osoby, které nakupují výrobky nebo používají služby pro osobní potřebu nebo pro potřebu příslušníků své domácnosti. 

Spotřebitelem není firemní zákazník, tedy zákazník, který nakupuje zboží pro firmu (uvádí při objednávce IČO, DIČ nebo IČ DPH).

Firemní zákazníci také nemají nárok na vrácení zboží bez udání důvodu ani na odstoupení od smlouvy. Vztah mezi takovým zákazníkem a prodávajícím se totiž neřídí Občanským zákoníkem, ale Obchodním zákoníkem.

Spotřebitelem nejsou ani fyzické osoby, které nakupují zboží pro výkon svého povolání.
Prodávajícím je osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy jedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti nebo povolání, nebo osoba jednající jejím jménem nebo na její účet.

Prodávající je zároveň také:
provozovatelem systému elektronického obchodu provozovaného prostřednictvím internetové stránky prodávajícího (dále jen „obchod“).
provozovatelem informačního systému ve smyslu ustanovení 136/2014 Sb. Zákona o ochraně osobních údajů a o změně a doplnění některých zákonů.

Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Novelou zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, účinnou k 01.05.2014, byly z definice spotřebitele vyloučeny právnické osoby, které nakupují výrobky nebo používají služby pro osobní potřebu nebo pro potřebu příslušníků své domácnosti. Spotřebitelem není firemní zákazník, tedy zákazník, který nakupuje zboží pro firmu (uvádí při objednávce IČO, DIČ nebo IČ DPH).

Firemní zákazníci také nemají nárok na vrácení zboží bez udání důvodu ani na odstoupení od smlouvy. Vztah mezi takovým zákazníkem a prodávajícím se totiž neřídí Občanským zákoníkem, ale Obchodním zákoníkem.

Spotřebitelem nejsou ani fyzické osoby, které nakupují zboží pro výkon svého povolání.
Prodávajícím je osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy jedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti nebo povolání, nebo osoba jednající jejím jménem nebo na její účet.
Prodávající je zároveň také:
provozovatelem systému elektronického obchodu provozovaného prostřednictvím internetové stránky prodávajícího (dále jen „obchod“).
provozovatelem informačního systému ve smyslu ustanovení 136/2014 Sb. Zákona o ochraně osobních údajů a o změně a doplnění některých zákonů.

Na smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy podle těchto Všeobecných obchodních podmínek nejednají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, se vztahují kromě obecných ustanovení zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů, také zvláštní předpisy, zejména zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovny prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů (ve znění č. 151/2014 Sb., 173/2015 Sb., 391/2015 Sb.). Na smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateli (např. OSVČ), se vztahují ustanovení zákona č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v platném znění.

Objednávkou se rozumí kupujícím vyplněný a odeslaný objednávkový formulář „Objednávka“ zpracovaný systémem obchodu prodávajícího. V případě, že kupující nevyužije možnost objednání prostřednictvím objednávkového formuláře dle předchozí věty, za objednávku se považuje také telefonická objednávka, nebo objednávka zaslaná e-mailem, faxem nebo poštou na adresu prodávajícího.

Objednávka obsahuje informace o zákazníkovi a o objednaném produktu. Na základě objednávky je zákazníkovi vygenerována faktura k úhradě kupní ceny. V případě, že kupující nevyužije možnost objednání prostřednictvím objednávkového formuláře, ale provede objednávku telefonicky nebo zasláním e-mailu nebo poštou na adresu prodávajícího, prodávající zašle kupujícímu cenovou nabídku e-mailem nebo jiným způsobem, na kterém se dohodnou.

Produktem se rozumí veškerý obchodní artikl nabízený k prodeji prostřednictvím příslušné webové stránky prodávajícího.

Článek II – Objednávka produktu – uzavření kupní smlouvy

Prodávající je povinen před uzavřením smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího, nebo pokud je smlouva uzavírána na základě objednávky spotřebitele, před tím, než spotřebitel odešle objednávku, jasně a srozumitelně oznámit spotřebiteli způsobem nebo podle mezinárodní smlouvy, kterou je Slovenská republika vázána:

– hlavní vlastnosti zboží nebo charakter služby v rozsahu přiměřeném použitému prostředku komunikace a zboží nebo službě,

– obchodní jméno a sídlo nebo místo podnikání prodávajícího nebo osoby, jménem které prodávající jedná,

– telefonní číslo prodávajícího a další údaje, které jsou důležité pro kontakt spotřebitele s prodávajícím, zejména adresu jeho elektronické pošty a číslo faxu, pokud je má,

– adresu prodávajícího nebo osoby, jménem které prodávající jedná, na které může spotřebitel uplatnit reklamaci zboží nebo služby, podat stížnost nebo jiný podnět, pokud se tato adresa liší od adresy uvedené v písmenu b),

– celkovou cenu zboží nebo služby včetně daně z přidané hodnoty a všech ostatních daní nebo pokud vzhledem k povaze zboží nebo služby nelze cenu přiměřeně určit předem, způsob, jakým se vypočítá, jakož i náklady na dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky, nebo pokud tyto náklady a poplatky nelze určit předem, skutečnost, že do celkové ceny mohou být zahrnuty takové náklady nebo poplatky; pokud se jedná o smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo dohodu o předplatném, prodávající informuje spotřebitele o celkové ceně za zúčtovací období, a pokud tuto cenu nelze určit předem, o způsobu, jakým se vypočítá.

Cena za použití prostředků dálkové komunikace, které je možné využít k uzavření smlouvy, pokud jde o číslo služby se zvýšenou tarifou,  

platební podmínky, dodací podmínky, lhůtu, do které se prodávající zavazuje dodat zboží nebo poskytnout službu, informace o postupech uplatňování a vyřizování reklamací, stížností a podnětů spotřebitelů,  

informace o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy, podmínkách, lhůtě a postupu při uplatňování práva na odstoupení od smlouvy; prodávající zároveň poskytne spotřebiteli formulář pro odstoupení od smlouvy podle přílohy č. 3,  

informace o tom, že pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy, ponese náklady na vrácení zboží prodávajícímu podle § 10 odst. 3, a pokud odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku, i náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty,  

informace o případné povinnosti spotřebitele uhradit prodávajícímu cenu za skutečně poskytnuté plnění podle § 10 odst. 5, pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy o službách poté, co udělil prodávajícímu výslovný souhlas podle § 4 odst. 6,  

informace o tom, že spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy, případně informace o okolnostech, za kterých spotřebitel ztrácí právo na odstoupení od smlouvy,  

poučení o odpovědnosti prodávajícího za vady zboží nebo služby podle obecného předpisu,  

informace o existenci a podrobnostech záruky poskytované výrobcem nebo prodávajícím podle přísnějších zásad, než stanoví obecný předpis, pokud ji výrobce nebo prodávající poskytuje, jakož i informace o existenci a podmínkách pomoci a službách poskytovaných spotřebitelům po prodeji zboží nebo poskytnutí služby, pokud se taková pomoc poskytuje,  

informace o existenci příslušných kodexů chování, které se prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může spotřebitel s nimi seznámit nebo získat jejich znění.

Informace o existenci příslušných kodexů chování, které se prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může spotřebitel s nimi seznámit nebo získat jejich znění.

Informace o délce trvání smlouvy, pokud se jedná o smlouvu uzavřenou na dobu určitou; pokud se jedná o smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo o smlouvu, u níž se automaticky prodlužuje její platnost, také informace o podmínkách vypovězení smlouvy.

Informace o minimální délce trvání závazků spotřebitele vyplývajících ze smlouvy, pokud ze smlouvy vyplývá pro spotřebitele takový závazek.

Informace o povinnosti spotřebitele zaplatit zálohu nebo poskytnout jinou finanční záruku na žádost prodávajícího a o podmínkách, které se na její poskytnutí vztahují, pokud ze smlouvy vyplývá pro spotřebitele takový závazek.

Informace o funkčnosti včetně použitelných technických ochranných opatření na zabezpečení elektronického obsahu, pokud je to vhodné.

Informace o kompatibilitě elektronického obsahu s hardwarem a softwarem, o kterých prodávající ví nebo je rozumné očekávat, že o nich ví, pokud je to vhodné.

Informace o možnosti a podmínkách řešení sporu prostřednictvím systému alternativního řešení sporů; prodávající zároveň uvede na svých webových stránkách odkaz na platformu alternativního řešení sporů, prostřednictvím které může spotřebitel podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu.
Elektronická objednávka produktů uskutečněná formou vyplněného objednávkového formuláře „Objednávka“ a následná úhrada kupní ceny ve smyslu vygenerované faktury je návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany kupujícího.

K akceptaci objednávky produktů ze strany prodávajícího, a tedy k uzavření kupní smlouvy, dochází na základě písemného potvrzení uzavření kupní smlouvy, ve smyslu zákona na ochranu spotřebitele při prodeji na dálku č. 102/2014 (konkrétně § 6):

Prodávající je povinen bezodkladně po uzavření smlouvy uzavřené na dálku, nejpozději spolu s dodáním zboží, poskytnout spotřebiteli potvrzení o uzavření smlouvy na trvalém nosiči.

Návrhem na uzavření kupní smlouvy se rozumí rovněž zaslání cenové nabídky vyhotovené prodávajícím na základě telefonické nebo e-mailové objednávky kupujícího. K uzavření kupní smlouvy dochází v tomto případě písemným potvrzením cenové nabídky kupujícím, i elektronickou formou.

V případě objednávky prostřednictvím objednávkového formuláře „objednávka“ je kupující povinen ve zvoleném způsobu objednávky zvolit formu úhrady kupní ceny a následně zaplatit prodávajícímu kupní cenu, v opačném případě nedojde k uzavření kupní smlouvy. Prodávající tímto zároveň informuje kupujícího (zákazníka) a kupující (zákazník) bere na vědomí a souhlasí s tím, že součástí objednávky je povinnost zaplatit cenu.

V případě telefonické nebo e-mailové objednávky, ve smyslu Článku II odst. 3, je kupující povinen zaplatit kupní cenu na základě faktury vystavené a doručené prodávajícím kupujícímu (i elektronicky). Po připsání platby na účet prodávajícího informuje prodávající kupujícího, že produkt bude odeslán na adresu uvedenou kupujícím.

Smlouva uzavřená na dálku je spotřebitelskou smlouvou, která je uzavřena mezi podnikatelským subjektem a spotřebitelem, přičemž spotřebitel má možnost se seznámit s obsahem smlouvy, ale nemá možnost ovlivnit její obsah.

Smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká splněním závazků prodávajícího a kupujícího.

Prodávající tímto zároveň informuje kupujícího, že nepodmiňuje uskutečnění objednávky vyžadováním souhlasu s obchodními podmínkami, především s ohledem na rozhodnutí SOI SK/0677/99/2015.

Článek III – Kupní cena a platební podmínky

Cena produktů objednávaných prostřednictvím elektronického obchodu (dále jen „kupní cena“) je vždy vygenerována speciálně pro každého jednotlivého zákazníka po vyplnění objednávky na webové stránce prodávajícího. V případě objednávky ve smyslu Článek II odst. 5, zašle prodávající kupujícímu cenovou nabídku elektronicky, nebo v případě vzájemné dohody i poštou.

Prodávající negarantuje časovou platnost kupních cen v případě stejné objednávky v jakémkoli časovém úseku. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností se kupní cena vygenerovaná v případě konkrétní objednávky po její úhradě ve lhůtě splatnosti již nemění.

Cena se může změnit z důvodů zjevné tiskové nebo jiné chyby týkající se ceny zboží zjištěné v systému prodávajícího nebo zveřejněné na daném e-shopu u zboží. Kupující i prodávající jsou oprávněni zrušit objednávku, resp. odstoupit od kupní smlouvy (do okamžiku převzetí zboží), pokud je kupujícímu oznámena změna kupní ceny některé položky v důsledku zjevné tiskové či jiné chyby týkající se ceny zboží.

Kupní cena je považována za uhrazenou dnem připsání peněžních prostředků na účet prodávajícího (nebo při platbě v hotovosti momentem hotovostní úhrady, resp. jejím potvrzením vystavením příjmového dokladu). Maximální výše akceptované platby v hotovosti je do 5000,00 € při převzetí zboží na výdejním místě.

Způsob zaplacení kupní ceny (platební forma) a celkových nákladů souvisejících se samotnou objednávkou a doručením zboží (způsob platby si zvolí kupující v procesu objednávání zboží na webové stránce nákupního portálu) je uveden v objednávkovém formuláři s celkovým vyčíslením nákladů.

Při placení je jako variabilní symbol nutné uvést číslo vygenerované faktury. Kupujícím nesprávně uvedený variabilní symbol při platbě má za následek nesprávné zaúčtování kupní ceny a kupující nese všechna rizika s tím spojená. Kupující může být v prodlení s plněním povinnosti zaplatit. Kupní cena produktů nezahrnuje cenu dopravy ani jiné náklady spojené s dodáním produktů.

Splatnost kupní ceny:

  • Po zvolení způsobu zaplacení kupní ceny prostřednictvím objednávkového formuláře (telefonicky nebo elektronicky) je kupující povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu před samotným převzetím zboží. Kupující je zároveň oprávněn zaplatit již při vystavení a odeslání objednávky prodávajícímu s tím, že platba je považována za zálohu na kupní cenu a další vyčíslené náklady, avšak kupujícímu se doporučuje platit až po akceptaci objednávky prodávajícím (uzavření smlouvy).
  • Při hotovostní úhradě při doručení zboží na dobírku je kupující povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu a další vyčíslené poplatky (např. poplatek za nízkou cenu objednávky, poplatek za dopravu, poplatek za dobírku atd.), tj. celkovou vyčíslenou cenu, nejpozději při doručení zboží kupujícímu (i prostřednictvím přepravní společnosti).

Cena za dobírku:

  • Cena za dobírku není zahrnuta v kupní ceně zboží a bude vyčíslena v objednávkovém formuláři a ve vygenerované faktuře nebo v cenové nabídce zaslané e-mailem, a kupující se zavazuje uhradit ji spolu s kupní cenou.
  • Prodávající je však oprávněn jednostranně a podle vlastního uvážení interně určit hodnotu (výši) celkové objednávky, při které kupující již neplatí cenu za dobírku. Skutečnost placení nebo neplacení ceny za dobírku kupujícím se zobrazí v objednávce na webové stránce příslušného internetového obchodu a u každé samostatně vytvořené objednávky se hodnota (výše) celkové objednávky může lišit. Prodávající je oprávněn jednostranně bez nutnosti uvádění změny v těchto Všeobecných obchodních podmínkách měnit a upravovat hodnotu objednávky (uzavřené smlouvy), při které kupující neplatí cenu za dobírku. Na uzavření kupní smlouvy tato změna nemá vliv.

Jiné poplatky:

  • Výše kupní ceny zboží, včetně všech dodatečných poplatků (např. souvisejících s formou platby a způsobem doručení zboží), jsou uvedeny v objednávkovém formuláři a to před samotným provedením objednávky.
  • Prodávající je však oprávněn každou objednávku posuzovat individuálně a jednostranně podle vlastního uvážení interně určit objednávku, při které kupující, kromě kupní ceny za zboží, již neplatí žádné dodatečné náklady v souvislosti se způsobem úhrady, výší objednávky a samotným doručením, a to bez nutnosti uvádění změny v těchto Všeobecných obchodních podmínkách ze strany prodávajícího. Na uzavřené kupní smlouvy tato změna nemá vliv.

Platba za zboží předem (nejsme plátci DPH):
Prodávající může požadovat platbu za zboží předem:

  • při hodnotě objednaného zboží v částce nad 500 € bez dopravy (na základě vystavené zálohové faktury převodem na bankovní účet)
    za zboží, které je odesíláno do zahraničí (na základě vystavené zálohové faktury převodem na bankovní účet)
  • při objednávce zboží, které není skladem nebo je vyráběno pouze na objednávku, může být požadována zálohová platba předem, a to ve výši 50 % z ceny zboží. Pokud je objednávka během procesu výroby zrušena/stornována, zálohová platba propadá ve prospěch prodávajícího, který nese náklady na výrobu objednaného zboží.
  • (Zálohová platba je požadována na základě vystavené zálohové faktury).

Základní měnou je EURO. Znak: €.

Poplatky bank za provedení úhrady kupní ceny a nákladů na dopravu kupujícím se řídí smlouvou mezi kupujícím a jeho bankou. Prodávající neodpovídá za výši těchto nebo obdobných poplatků s tím souvisejících.

Náklady na použití elektronických prostředků komunikace se řídí smlouvou mezi kupujícím a jeho poskytovatelem internetového připojení, případně jeho poskytovatelem služeb elektronické komunikace. Prodávající neodpovídá za výši těchto nebo obdobných poplatků s tím souvisejících.

Prodávající informuje kupujícího, že nestanovuje minimální hodnotu objednávky. Ve smyslu zákona č. 102/2014 Sb. zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory o ochraně spotřebitele „Prodávající nesmí odmítnout prodat spotřebiteli výrobek, který má vystavený nebo jinak připravený k prodeji, nebo odmítnout poskytnutí služby, která je v jeho provozních možnostech“.

Prodávající může na webové stránce vytvořit příležitost (možnou formu), prostřednictvím které může kupující získat slevu (%) na celkový zakoupený zboží. Prodávající je oprávněn jednostranně bez nutnosti uvádění změny v těchto Všeobecných obchodních podmínkách měnit a upravovat vznik, zánik a podmínky možného způsobu (formy) získání takové slevy. Na uzavření kupní smlouvy tato změna nemá vliv.

Článek IV – Dodání zboží

Prodávající je povinen dodat produkty kupujícímu v objednaném množství a kvalitě, a v případě kupujícího ve smyslu Článek I odst. 5 také spolu s písemným rovnopisem těchto Všeobecných obchodních podmínek, pokud je již dříve nedodal spolu s daňovými doklady vztahujícími se k produktu a jinými doklady, pokud existují a jsou typické pro daný produkt. V případě, že písemné vyhotovení těchto Všeobecných obchodních podmínek nebylo kupujícímu ve smyslu Článek I odst. 5 dodáno s produktem, je kupující povinen písemně oznámit tuto skutečnost prodávajícímu ve lhůtě nejpozději do dvou pracovních dnů ode dne převzetí produktu, jinak se předpokládá, že povinnost prodávajícího dodat písemný rovnopis těchto Všeobecných obchodních podmínek byla řádně splněna.

Pokud kupující nevznese námitky k nedoručení zboží a nedoručení dokladů dodávaných se zbožím ve lhůtě dvou pracovních dnů od dodání zboží, na základě potvrzených dodacích a přepravních listů se předpokládá, že zboží bylo kupujícímu řádně dodáno, pokud se důkazně neprokáže opak.

Podle zákona o ochraně spotřebitele při podomovém prodeji a zásilkovém prodeji, který se vztahuje i na nákup zboží a služeb přes internet, pokud se prodávající a spotřebitel (kupující) nedohodnou jinak, je prodávající povinen objednávku spotřebitele splnit do 30 dnů od jejího doručení. Pokud prodávající nesplní smlouvu, protože objednané zboží nemůže dodat nebo službu poskytnout, je povinen o tom bezodkladně informovat spotřebitele a do 14 dnů mu vrátit cenu zaplacenou za zboží nebo zálohu, pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou na náhradním plnění. Místem dodání objednaného produktu je adresa uvedená kupujícím v objednávce.

Prodávající bude bezodkladně informovat kupujícího o nemožnosti dodání zboží, jakož i v případech vyšší moci nebo důvodech, za které prodávající nebo dopravce/doručovatel/kurýr nezodpovídá. V tomto případě prodávající nabídne nebo poskytne spotřebiteli náhradní plnění a postupuje podle Všeobecných obchodních podmínek a právních předpisů.

Prodávající dodá zboží kupujícímu na adresu uvedenou v objednávce a výhradně osobě uvedené jako kupující. Dodání nebo předání zboží jiné osobě než kupujícímu není možné bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího a jím požadovaných dokumentů. Z tohoto důvodu je nutné, aby kupující správně uvedl své identifikační údaje při objednávání zboží a údaje pro dodání zboží.

Dodání zboží mimo území EU je také možné. Doručovatel zboží je oprávněn u přebírající osoby vhodnými prostředky ověřit, zda je tato osoba kupujícím a zda je oprávněna převzít zboží. Pokud to okolnosti vyžadují, prodávající a kupující se mohou dohodnout na prodloužení dodací lhůty nebo na náhradním plnění ve stejné kvalitě a ceně. V případě speciálního požadavku se dodací lhůta prodlužuje o další pracovní dny, které budou kupujícímu oznámeny elektronicky.

Dodání produktu prodávající uskuteční vlastními prostředky k rukám kupujícího (nebo kupujícím písemně zmocněné osoby k převzetí produktu) nebo prostřednictvím třetích osob (přepravních, kurýrních a zásilkových společností).

Dodání produktu je uskutečněno jeho předáním kupujícímu (nebo kupujícím písemně zmocněné osobě k převzetí produktu) nebo jeho předáním prvnímu přepravci k přepravě.

Prodávající informuje kupujícího, že si vyhrazuje právo dodat objednané zboží (v počtu více než 2 ks) také více samostatnými dodávkami s tím, že i pro takovéto samostatné dodání zboží platí cena přepravy jako při akceptaci objednávky (tj. více přeprav je účtováno pouze za cenu jedné přepravy).

Přepravovaný produkt musí být vhodně a bezpečně zabalen. Kupující svým podpisem na přepravním/dodacím listu potvrzuje kromě dodání zároveň skutečnost, že obal nebyl porušen a produkt byl dodán kompletně ve smyslu objednávky.

Při osobním odběru v případě viditelného poškození produktu nebo zjištěných vad je kupující oprávněn produkt nepřevzít. Převzetím produktu se má za to, že tento neměl vady zjistitelné při osobní prohlídce produktu. Při osobním i zásilkovém dodání je kupující zároveň povinen vyznačit poznámku o poškození produktu v přepravním/dodacím listu s výstižným popisem tohoto poškození, a to okamžitě při převzetí, pokud jde o vady zjistitelné při převzetí, nebo nejpozději do 10 dnů od převzetí, pokud jde o skryté vady.

Spolu s dodáním zboží poskytne prodávající kupujícímu potvrzení o uzavření smlouvy na trvalém nosiči.

Vznik smlouvy a platnost tohoto právního úkonu upravuje Občanský zákoník, jakož i možnost jejího zrušení jak ze strany kupujícího, tak i prodávajícího. Zákon určuje některé možnosti zrušení a umožňuje také dohodu mezi kupujícím a prodávajícím o stornování. Důvodem může být například technická chyba v systému internetového obchodu.

Článek V – Převzetí zboží

Prodávající, přepravní společnost nebo zásilková služba je oprávněna avizovat dodávku zboží kupujícímu e-mailem, SMS zprávou nebo jinou vhodnou formou (např. telefonicky). Kupující zároveň souhlasí s tím, aby prodávající poskytl tyto údaje kupujícího přepravní/spediční společnosti nebo doručovateli. Kupující je povinen být dostupný na jím uvedené adrese v čase oznámeného dodání zboží.

Při převzetí zboží je kupující povinen bez vyzvání prokázat dopravci svou totožnost prostřednictvím platných dokladů totožnosti (občanský průkaz nebo pas). Z těchto dokladů musí být zřejmá totožnost kupujícího a oprávnění k převzetí zboží. V opačném případě nemusí být zboží předáno ze strany prodávajícího/přepravce.

Pokud kupující nepřevezme produkt, prodávající ho uloží ve své provozovně nebo na adrese sídla společnosti a vyzve kupujícího k jeho vyzvednutí. V případě, že kupující nevyzvedne produkt ani do 30 pracovních dní ode dne doručení písemné výzvy, uplynutím lhůty na dodatečné převzetí produktu, smluvní vztah založený kupní smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím zaniká.

Nebezpečí poškození produktu a odpovědnost za škodu na produktu přechází na kupujícího jeho převzetím, přičemž nezáleží na tom, zda kupující převezme produkt osobně nebo prostřednictvím pověřené/zplnomocněné osoby. V případě uvedeném v odst. 3 tohoto článku, přechází nebezpečí poškození produktu a odpovědnost za škodu na produktu na kupujícího dnem, kdy kupující nepřevzal produkt při prvním pokusu o doručení.

Při převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu a úplnost dodávky, zejména počet přepravních balení (balíků/zásilek). V případě jakýchkoliv zjevných vad zjištěných v souvislosti s přepravou a zbožím je kupující povinen tyto bezodkladně, nejpozději do 12 hodin elektronicky nebo telefonicky oznámit prodávajícímu. Kupující je povinen na přepravním dokumentu vyznačit všechna zjevná poškození zásilky a narušení obalu. Pokud je zjištěno jiné narušení obalu balení či zásilky nebo neoprávněné otevření zásilky, je kupující povinen zásilku od přepravce/doručovatele nepřevzít.

Podpisem přebíracího protokolu kupující potvrzuje, že zásilka byla převzata neporušená. Pokud kupující nevznese námitky k nedoručení zboží a nedoručení dokladů dodávaných se zbožím ve lhůtě 24 hodin od dodání zboží, na základě potvrzených dodacích a přepravních listů se předpokládá, že zboží bylo kupujícímu řádně dodáno, pokud se důkazně neprokáže opak.

Článek VI – Přepravné

Přepravní náklady prodávajícího nejsou zahrnuty v kupní ceně produktu. Tyto budou vyčísleny v objednávkovém formuláři a ve vygenerované faktuře nebo v cenové nabídce zaslané e-mailem a kupující se zavazuje je uhradit spolu s kupní cenou.

Prodávající je však oprávněn jednostranně a dle vlastního uvážení interně určit hodnotu objednávky, při které kupující již neplatí cenu přepravy zboží. Skutečnost placení nebo neplacení ceny přepravy kupujícím se zobrazí v objednávce na webové stránce příslušného internetového obchodu. Prodávající je oprávněn jednostranně bez nutnosti uvádění změny v těchto Všeobecných obchodních podmínkách měnit a upravovat hodnotu objednávky (uzavřené smlouvy), při které kupující neplatí cenu přepravy. Na uzavřené kupn…

Přepravované zboží může být objednateli doručeno externím nebo interním (vlastním) dopravcem.

Článek VII – Odstoupení od kupní smlouvy

Právo na odstoupení od smlouvy má podle zákona pouze spotřebitel. Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.

Zákonné právo na vrácení zboží bez udání důvodu vzniká pouze tehdy, když spotřebitel (kupující) zakoupil zboží prostřednictvím:

smlouvy uzavřené na dálku (smlouvy mezi prodávajícím a spotřebitelem dohodnuté a uzavřené výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele, zejména využitím webového sídla, elektronické pošty, telefonu, faxu, adresního listu nebo nabídkového katalogu)

smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího (smlouvy mezi prodávajícím a spotřebitelem uzavřené za současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele na místě, které není provozním prostorem prodávajícího; smlouvy na jejíž uzavření dal návrh prodávajícímu spotřebitel na místě, které není provozním prostorem prodávajícího; smlouvy uzavřené v provozních prostorách prodávajícího nebo prostřednictvím prostředků dálkové komunikace bezprostředně po individuálním a osobním oslovení spotřebitele prodávajícím na místě, které není provozním prostorem prodávajícího, nebo smlouvy uzavřené během prodejní akce nebo v souvislosti s ní).

Informace o možnosti odstoupení od kupní smlouvy: Kupující (spotřebitel) může odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 kalendářních dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme produkt, tj. tato lhůta končí po 14 dnech od převzetí zboží. Pokud však konec tohoto období připadne na den pracovního klidu, lhůta se prodlužuje do následujícího pracovního dne. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před začátkem plynutí lhůty …

Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy kupující (spotřebitel) informuje prodávajícího o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy jednoznačným prohlášením. Kupující (spotřebitel) může použít formulář pro odstoupení od smlouvy, který mu předal prodávající. Vzorový formulář oznámení o odstoupení od smlouvy je také k dispozici na webové stránce prodávajícího, nebo bude kupujícímu (spotřebiteli) na vyžádání zaslán e-mailem nebo poštou.

Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud kupující odešle oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, tedy nejpozději ve 14. den od začátku běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy, resp. pokud konec tohoto období připadne na den pracovního klidu, lhůta se prodlužuje do následujícího pracovního dne.

Po odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupujícímu všechny platby, které uhradil v souvislosti s uzavřením smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží k Vám. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud si zvolil jiný druh doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který nabízíme. Platby budou vráceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bude prodávajícímu doručeno oznámení kupujícího o odstoupení od této smlouvy. Jejich úhrada bude provedena stejným způsobem…

Platba za zakoupené zboží bude kupujícímu uhrazena až po doručení vráceného zboží zpět na adresu prodávajícího nebo po předložení dokladu prokazujícího zaslání zboží zpět podle toho, co nastane dříve.

Povinnosti prodávajícího při odstoupení od smlouvy:

Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků; tím není dotčeno ustanovení § 8 odst. 5 zákona.

Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli platby podle odstavce 1 stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při své platbě. Tím není dotčeno právo spotřebitele dohodnout se s prodávajícím na jiném způsobu platby, pokud v souvislosti s tím spotřebiteli nebudou účtovány žádné další poplatky.

Prodávající není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím.

Pokud na základě smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího bylo zboží dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy a vzhledem k jeho povaze není možné zboží odeslat zpět prodávajícímu poštou, prodávající je povinen zajistit vyzvednutí zboží na své náklady ve lhůtě podle odstavce 1.

Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, prodávající není povinen vrátit spotřebiteli platby podle odstavce 1 před tím, než mu bude zboží doručeno nebo než spotřebitel prokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.

Při odstoupení od smlouvy nese kupující (spotřebitel) pouze náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží.

Kupující (spotřebitel) je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo ho předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, pokud prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.

Kupující bere na vědomí skutečnost, že pokud jsou se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s podmínkou, že pokud dojde k využití práva spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 7 zákona č. 102/2014 Sb., darovací smlouva ztrácí účinnost a kupující je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky apod.

Pro odstoupení od smlouvy ze strany kupujících – podnikatelských subjektů se uplatňují zákonné podmínky upravené v Obchodním zákoníku.

Objednávku může kupující zrušit písemně, telefonicky nebo e-mailem. Kontaktní údaje prodávajícího jsou uvedeny v těchto obchodních podmínkách a na webové stránce prodávajícího.

Prodávající doporučuje (avšak nepřikazuje) kupujícímu, aby vrácené zboží odesílal doporučeně a takovou zásilku si také pojistil.

Kupující má právo zboží rozbalit a vyzkoušet, aby zjistil jeho vlastnosti a funkčnost. Pokud je zboží poškozené, rozbité nebo nefunkční, je kupující za takové snížení hodnoty zboží odpovědný.

Adresa prodávajícího (pro uplatnění práva odstoupení od smlouvy): MAGELLA s.r.o., Moča 196, 946 37 Moča

E-mailová adresa prodávajícího (pro uplatnění práva odstoupení od smlouvy): objednavky@briketyprimokvam.cz

Naši pracovníci jsou vám k dispozici po–pá 8–17 hod.

Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:

– poskytnutí služby, pokud její poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a pokud došlo k úplnému poskytnutí služby,

– prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který prodávající nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během plynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy,

– prodej zboží vyrobeného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvláště pro jednoho spotřebitele,

– prodej zboží, které podléhá rychlému snížení jakosti nebo zkáze,

– prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,

– prodej zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,

– prodej alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání je možné uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, které prodávající nemůže ovlivnit,

– provedení naléhavých oprav nebo údržby, o které spotřebitel výslovně požádal prodávajícího; to neplatí pro smlouvy o službách a smlouvy, jejichž předmětem je prodej jiného zboží než náhradních dílů potřebných k provedení opravy nebo údržby, pokud byly uzavřeny během návštěvy prodávajícího u spotřebitele a spotřebitel si tyto služby nebo zboží předem neobjednal,

– prodej zvukových záznamů, obrazových záznamů, zvukově obrazových záznamů, knih nebo počítačového softwaru prodávaného v ochranném obalu, pokud spotřebitel tento obal rozbalil,

– prodej periodického tisku s výjimkou prodeje na základě dohody o předplatném a prodej knih nedodávaných v ochranném obalu,

– poskytnutí ubytovacích služeb pro jiný než ubytovací účel, přeprava zboží, nájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s aktivitami v rámci volného času a podle které se prodávající zavazuje poskytnout tyto služby v dohodnutém čase nebo lhůtě, poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud jeho poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.

V případě, že prodávající při zpracování objednávky zjistí, že dodaný obsah podkladů je hanlivý, případně v rozporu s morálními a etickými názory prodávajícího, nebo obecně závaznými právními předpisy, případně s jinými zákonnými rozpory (např. prodej alkoholických, tabákových nebo jiných zákonem upravených výrobků osobám mladším 18 let), je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy doručením písemného oznámení o stornování potvrzení objednávky e-mailem. Kupujícímu nevzniká nárok na žádnou náhradu, …

Upozornění:
Žádný právní předpis nepřiznává spotřebiteli nárok na bezdůvodné vrácení zboží zakoupeného v tzv. kamenném obchodě (provozovně). Pokud prodávající takovou možnost (případně možnost výměny zboží za jiné zboží) spotřebiteli nabízí, činí tak nad rámec svých povinností. Nárok na bezdůvodné vrácení nebo výměnu zboží není právně vynutitelný.

Při klasické formě prodeje (v kamenné provozovně) obecně platí: Pokud zakoupené zboží nevyhovuje, ať už velikostí, tvarem, cenou, barvou nebo jde o nevhodný výběr dárku či duplicitu, nejedná se o vadu výrobku. Kupující nemá zákonem upravené právo vynucovat od prodávajícího výměnu zboží nebo vrácení peněz, pokud výrobek nemá vady. Žádný právní předpis nestanovuje prodávajícímu povinnost vrátit kupujícímu peníze nebo poskytnout výměnu za jiné zboží, pokud jde o bezvadný výrobek.

Záleží pouze na vzájemné dohodě mezi kupujícím a prodávajícím a ochotě prodávajícího vyhovět spotřebiteli. Pokud někteří prodávající poskytují výhodu možnosti vrácení zboží do určitých dnů od zakoupení výrobku, je to v rámci jejich obchodní politiky a podmínky si stanovují sami (počet dnů, výměna za poukázky, nákupní kredit, výměna za jiné zboží, originální balení, původní visačky…).

Za jiný případ se považuje, pokud prodávající možnost vrácení výrobku nebo výměnu za jiné zboží deklaruje „veřejným příslibem“ písemně nápisem v prodejně nebo ve všeobecných obchodních podmínkách. V takovém případě je povinen dodržovat jím stanovené podmínky. Spotřebitel by se měl vždy před koupí výrobku v „kamenné provozovně“ u prodávajícího informovat o možnosti vrácení zboží, případně o tom, zda prodávající umožňuje výměnu zboží a za jakých podmínek.

Zákonné odstoupení od smlouvy bez udání důvodu (do 14 dnů) je možné při smlouvách uzavřených na dálku nebo při smlouvách uzavřených mimo provozní prostory prodávajícího. V případě, že zakoupený výrobek vykazuje vadu, během záruční doby má kupující právo uplatnit řádnou reklamaci. Postup při uplatnění a vyřízení reklamace upravuje zákon č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.

Kupující odpovídá za jakoukoli škodu, která by mohla být způsobena třetím osobám v souvislosti s použitím produktů.

Prodávající je také oprávněn odstoupit od kupní smlouvy až do okamžiku odeslání zboží, zejména z důvodu momentálně vzniklé nedostupnosti objednaného zboží kupujícím. O odstoupení je však prodávající povinen bezodkladně informovat kupujícího na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím v objednávce. Před odstoupením je prodávající oprávněn nabídnout kupujícímu náhradní plnění. Kupující má právo náhradní plnění odmítnout a odstoupit od kupní smlouvy.

Prodávající poskytuje záruku na dodané produkty v souladu s příslušnými právními předpisy Slovenské republiky. Záruční doba začíná běžet ode dne převzetí produktu kupujícím. V případě kupujících – podnikatelských subjektů se na odpovědnost za vady produktu a na podmínky poskytnutí záruky vztahují ustanovení Obchodního zákoníku.

V případě vrácení produktu s vadou, která se projevila až po jeho převzetí, a která nebyla zřejmá a zjistitelná při běžné kontrole při převzetí, má kupující nárok na přiměřenou slevu z kupní ceny odpovídající povaze a rozsahu vady nebo vrácení kupní ceny. Pokud se jedná o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, má kupující právo odstoupit od smlouvy. Po dohodě smluvních stran může být vadný produkt nahrazen novým produktem bez vad. Poškozené nebo vadné zboží musí být kompletní.

Postupy upravené v tomto článku se přiměřeně vztahují i na podání stížnosti nebo podnětu ze strany kupujícího.

Prodávající informuje (kupující) zákazníky o orgánech dohledu:

V případě stížnosti se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci (https://www.coi.cz/), orgán státního dozoru pro oblast ochrany spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, vykonává Česká obchodní inspekce.

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, (https://www.coi.cz/) či je možné spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené platformy dostupné na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS

Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s briketyprimokvam.cz vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u briketyprimokvam.cz poprvé.

Česká obchodní inspekce jako orgán kontroly vnitřního trhu nezkoumá oprávněnost reklamací, ale pouze to, zda byly splněny všechny zákonné podmínky vztahující se k reklamaci, vyplývající ze zákona o ochraně spotřebitele.

Článek VIII – Záruka, reklamační podmínky a reklamační řád

Ustanovení tohoto bodu se nevztahují na kupujícího, který není spotřebitel nebo nakupuje zboží za účelem podnikání a nikoliv za účelem osobní spotřeby fyzických osob; odpovědnost za vady zboží se v tomto případě řídí ustanoveními §422 a násl. Obchodního zákoníku. Prodávající vyřizuje spotřebitelské reklamace v souladu s právními předpisy Slovenské republiky, zejména zákonem č. 250/2007 Sb. v platném znění, Občanským zákoníkem SR a platnými právními předpisy.

U všech zboží nakupovaných na základě občanskoprávních vztahů je záruční doba v souladu s právními předpisy Slovenské republiky standardně 24 měsíců, pokud právní předpisy SR nestanoví kratší dobu pro určité druhy zboží. Záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím. Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli za vady zboží podle § 623 a 623 Občanského zákoníku.

Délka záruční doby vyplývá z právních předpisů Slovenské republiky. Pokud je na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojena lhůta pro použití, záruční doba nekončí před uplynutím této lhůty.

Uplatnění reklamace je možné:

  • Osobně nebo poštou na adrese: MAGELLA s.r.o., Moča 196, 946 37 Moča, (spolu s dokladem o koupi nebo záručním listem).
  • Při uplatnění reklamace prodávající doporučuje (nepodmiňuje), aby se před samotným uplatněním kupující telefonicky nebo elektronicky spojil s prodávajícím, který ho poučí a bude informovat o všech podstatných náležitostech a postupu při podávání a vyřizování reklamace:
  • Ke reklamovanému zboží přiloží kupující čitelný originál nebo kopii dokladu o koupi zboží a podrobně uvede popis vady a způsob, jakým se vada navenek projevuje. Zboží musí být doručeno v čistém stavu a s příslušenstvím dodávaným se zbožím.
  • Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci na produkt v záruční době, a to bezodkladně poté, co se o vadě produktu dozvěděl, zasláním písemné reklamace na adresu prodávajícího uvedenou v těchto Všeobecných obchodních podmínkách, a to v souladu s obecně závaznými právními předpisy.
  • Prodávající je povinen vyřídit reklamaci kupujícího písemně (elektronicky, poštou) a informovat o výsledku vyřízení reklamace do 30 dnů ode dne obdržení/přijetí písemné reklamace.

Podrobnější podmínky záruky a reklamací se řídí Reklamačním řádem prodávajícího, který je zveřejněn a je spotřebitelům k dispozici také na webové stránce internetového obchodu. V případě potřeby je možné reklamační řád zaslat i elektronicky nebo v písemné formě na kupujícím zvolenou adresu.

Článek IX – Informace o alternativním řešení sporu online (RSO) pro e-shop

Prodávající tímto zároveň informuje zákazníky (kupující), že dnem 1. února 2016 nabývá účinnosti zákon č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů. Cílem tohoto zákona je vytvoření nové možnosti pro spotřebitele řešit svůj spor s prodávajícím rychle, efektivně, méně formálně a především bezplatně, resp. jen s minimálními náklady. Jde o dosažení smírného řešení, resp. dohody mezi spotřebitelem a prodávajícím o vyřešení sporu, která se po souhlasu obou stran s jejím zněním stává závazným právním podkladem.

Orgánem alternativního řešení sporů ze zákona jsou Úřad pro regulaci síťových odvětví, Úřad pro regulaci elektronických komunikací a poštovních služeb a Slovenská obchodní inspekce. Slovenská obchodní inspekce je navíc v postavení tzv. reziduálního subjektu, což znamená, že bude oprávněna řešit i takové spory, u kterých není určena kompetence jiných orgánů, kromě sporů vyplývajících ze smluv o poskytování finančních služeb.

Podle §11 zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů má spotřebitel právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, pokud není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva.

Spotřebitel má právo v případě, že dojde ke sporu s prodávajícím, poté co využije všechny možnosti pro vyřešení sporu, obrátit se na subjekt alternativního řešení sporu, jehož hodnota bude vyšší než 500,-  Kč. Právní úprava se vztahuje nejen na spory „domácí“, ale i na spory „přeshraniční“, tj. spory mezi zahraničními spotřebiteli a prodávajícími na území SR.

Subjekt alternativního řešení sporu ukončí spor do 90 dnů ode dne jeho zahájení, přičemž o prodloužení lhůty o 30 dní (i opakovaně) informuje navrhovatele.

Obecné obchodní podmínky

Ekonomické

Obecné obchodní podmínky

Pohodlné

Obecné obchodní podmínky

Bezpečné

Doručení zdarma po celé ČR!
+